Annons

Re: Kia Cee´d diesel 2009 eller 2010? Hjälp välja "rätt"

11
Superfly skrev:Kollade igår på en 2010 med 10300mil Kombi, drag, sov däck och motorvärmare för 79000:- på bilfirma.
Känns prisvärt med gillade INTE stolen - de har löjligt liten sittdyna :-(
Samt allmänt billig och plastig intryck. Men lär gå billigt om inte annat. Kanske slår till ändå?
Du kan inte kräva premiumkvalitét på en lågprisbil. Jag är inte direkt anorektisk och är 184cm, jag sitter bekvämt i en Ceed. Har under två år pendlat 10mil/dag utan problem från stol osv.

Det är ju inte stolar i Saabklass, precis, men de funkar. :)
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

Re: Kia Cee´d diesel 2009 eller 2010? Hjälp välja "rätt"

13
Jag är 201 cm :-)

Det blev inte Kia utan en Megane 2011 Tourer Phas III med 11000mil för 66.000:-

Kanske ovanligt bra pris - dock står en rekond på plats. Drar löjligt lite diesel , käns mycket mera ombonad,modernare , mkt bättre utrustning (s-V däck, farthållare, aux/USB blotooth tel, 4 hissar ,riktigt OK stereo , metallic, ALU fälgar, backsenorer, motor/kupe värmare,
bättre isolerad, samt framför allt mkt bättre stolar.
De ska ha höjt kvalitén enl beg. tester och autoindex markant jämfört med "gamla" serien.
Jag kanske ångrar mig i fortsättning, tiden får utvisa, men det kändes mycket mycket trevligare åka i den än i Kian.

Men alla ni som skrev i inläggen, tack för era råd och hjälp. Kanske Kia nästa gång ?
Kia forumet spöar i allfall Renault forumet med hästlängder :-)
Det var riktigt sunkigt forum , Renault klubben.
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"