Annons

Finns det (grymma) "stereopaket" till Sportage?

1
Eftersom jag är glad i bra ljud och gärna ljud med bra bastryck. Finns det något "stereopaket" till Sportage som man kan välja till oavsett modell?
Eller finns det till något modellpaket?
'Eller är det samma sunkiga stereo som i Ceed?

Köper man ex.vis en Mitsubishi ASX (cross over precis som Sportage) så har de en grym stereo med 9 högtalare varav en rejäl bas i bagaget. Dessa högtalare är av märket Rockford Fosgate. Sedan har andra bilmodeller Bose osv m.m.

Så vad har Sportage att erbjuda i segementet "premiumljud"?
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

Re: Finns det (grymma) "stereopaket" till Sportage?

3
holma86 skrev:Du har ju i Fifa edition. Där är det extra ljud och subwoofer. Men som sagt nästa vecka kan jag ge svar på ljud kvalitet
Det är ju dåligt specat på Kias hemsida. Det verkar iaf vara högtalare från Infinity.

All info om Fifa edition:
• 18" aluminiumfälgar (gäller 1,7 CRDi)
• Justerbar servostyrning - FlexSteer
• Navigationssystem
• Backkamera intergrerad i ljudsystemets infodisplay
• Infinity ljudsystem inkl sub-woofer
• Urtavlor av typen supervision (4,2” display)
• Läderklädsel
• Panoramasoltak
• Takantenn, typ hajfena
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Finns det (grymma) "stereopaket" till Sportage?

5
holma86 skrev:Jag är också rätt kräsen med ljud och har haft mycket billjud så vi får hoppas de går att spela på bra med dom.
I min "sommarbil" så har jag en 10" Infinitybas som jag laddar med 1x240W rms (bryggat 2x120W). Den låter iaf bra. :)
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Finns det (grymma) "stereopaket" till Sportage?

7
Infinity gör lätt grejor i samma klass som dom du räknade upp :) frågan är ju hur dom "bygger" ljudet i bilen. Kan ju låta skit även om det sitter bra saker i bilen. Bästa orginalljud jag nånsin hört var bose systemet som satt i första modellen av Nissan Murano eller vad den kallas, maken till renare ljud får man leta efter :)
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"