Annons
Annons

Re: Väldigt kännslig lack?

12
Rolle...håller med om att lacken verkar tunn men givetvis
är det klarlack på. Förmodar att du menar att din motorhuv blivit
ett "minfält" pga stenskott. Om det är så tycker jag inte det behöver betyda
att det varit något fel på motorhuven från början, utan mer som att du
kör på tok (trafikfarligt) nära framförvarande bilar.
Kia Ceed EX 1.6 EX komfort svart -11 (fruns)
Volvo V70 Classic momentum grafitgrå metalic -07

Re: Väldigt kännslig lack?

13
Rolle85 skrev:lacken är mycket tunn och vet inte ens om de använder klarlack på dessa bilar. Min huv såg ut som ett minfält och sen kom rosten. Bilen lackades om på garanti sen sålde jag den. Rent skräp.
Våran bil har rullat snart 2000 mil,enstaka stennskott finns men dom har jag ficksat med lackficksaren som jag tiggde med mig när vi köpte bilen.
Sen kom rosten? Hur bär man sig åt för att det ska hända?
En bil rostar normalt inte först på huven.
Jag tror att du bara vill kasta skit på Kia.

Re: Väldigt kännslig lack?

14
Har en Kia Soul II svart (2015).

Håller med att lacken är väldigt känslig. Blästrad på bakdörren redan efter 60 mil. Och hör och häpna det sitter inga stänkskydd på den och det finns inte att köpa till Soul II.
Hade jag vetat det hade det inte blivit Kia.

Synd på en i övrigt bra och trevlig bil

Re: Väldigt kännslig lack?

15
Jag brukar använda Turlte wax pre-wash på torr yta för att sedan spola av bilen 5min senare. Sedan tvätta som vanligt. Nu är jag en nykomling vad gäller Kia ceed och ägt min -11 i en vecka. Det är rätt mycket skavanker på lacken tyvärr. Men jag ska se om rekondaren på bilfirman kan lyckas polera upp det mesta. Och märker jag att lacken verkar så känslig som många beskriver så kanske jag inte ska maskintvätta den. Tycker överlag att biltvättarna blivit bättre med åren och sista tvätten jag gjorde på circle k var väldigt bra. Sprayade på pre-wash och sedan det största programmet och med en mycket salt skitig bil så blev resultatet över förväntan.
Skriv svar

Återgå till "Problem"