Annons
Annons

Re: Rost på den fina Kian.

12
Min Volvo har nu rullat rullat lika långt som Kian jag hade. Min Kia såg ut som ett minfält på huven och repor för minsta minsta lilla. Min Volvo däremot har inte fått ett enda stenskott och ser fortfarande ut som helt ny så de är en jäkla skillnad. Aldrig mer en riskokare, nu kör jag riktig kvalité :thumbup:

Re: Rost på den fina Kian.

13
Rolle85 skrev:Min Volvo har nu rullat rullat lika långt som Kian jag hade. Min Kia såg ut som ett minfält på huven och repor för minsta minsta lilla. Min Volvo däremot har inte fått ett enda stenskott och ser fortfarande ut som helt ny så de är en jäkla skillnad. Aldrig mer en riskokare, nu kör jag riktig kvalité :thumbup:
och betalar dubbelt så mycket.

Om man bara är här för att gnälla på en bil man inte längre äger, vad gör man ens här? :wtf:
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]

Re: Rost på den fina Kian.

15
Rolle85 skrev:den kostade 30.000kr mer ny.
Köpte du en ny Kia för 30.000 mer än vad en ny Volvo skulle ha kostat?!? Det måste ha varit en svindyr Kia eller skitbillig ny Volvo? :o

Eller menade du att en jämförelse av en ny billig bil och en begagnad dyr bil skulle vara helt rättvis i rosthänseende? Det är väl ändå så att den begagnade Volvon som var svindyr från början också hade ett bättre rostskydd från början. Eller hur? :eh:

Re: Rost på den fina Kian.

16
Har själv kört Volvo V70 tidigare. Och visst har dom något av marknadens bästa
rostskydd. Även fin komfort osv. Men när det kommer till totalekonomi. Inköp,
drift, skatt o förs. reperationer, värdeminskning osv så blir Volvon svindyr i jämförelse
med den Kian som jag kör i dag. För övrigt så har min Kia rullat helt problemfritt sen jag
köpte den för 2 år sedan. Känner inte igen något utav dom problem som diskuteras här
på forumet ang. rost, blästring, stenskott osv.
Att jämföra en svindyr Volvobil med en billig Kia Ceed (jag gav 160.000kr ny ink komfort o metallic)
är ju inte seriöst. Vill man åka komfortabelt till en hög kostnad så köper man kanske en Volvo.
Vill man åka billigt och ha bra garantier som trygghet så är Kia Ceed ett utmärkt val.
Kia Ceed EX 1.6 EX komfort svart -11 (fruns)
Volvo V70 Classic momentum grafitgrå metalic -07
Skriv svar

Återgå till "Problem"