Annons

Blåtand streaming nya Ceed

1
Hej

Blåtandsproblem. Har en Iphone 4 och använder mig av spotify. Med aux-kabel får jag klockrent ljud och är nöjd. Via blåtand så blir det missljud, låter som att en högtalare gått sönder. Detta sker oavsett ljudfilskvalitet och streaminghastighet. Någon med liknande erfarenhet?
Kia Cee´d 1.6 CRDI SW aut - 13 Matrix Brown
Annons

Blåtand streaming nya Ceed

3
Kopierar det jag precis skrev i en annan tråd :)

Har precis hämtat min -13 komfort och jag kör vissa spellistor offline i spotify, pluggade in min iPhone 5 lightning kabel i usb uttaget i bilen och då på offline listorna går det att byta låt, den visar även artist, låt och album på displayen.

Blir ju också mycket bättre ljud med kabeln ist för BT

Dock på frugans -13 picanto funkar det inte alls, verkar som att man behöver KIA sladden till den stereon.

/David
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: Blåtand streaming nya Ceed

4
Är grymt irriterad på min Ceed -13. Min iPhone5 funkar ungefär kanske möjligtvis ibland.
- Ringa via blåtand funkar nästan alltid, men det är burkigt ljud.
- Lyssna på musik via blåtand funkar 70% av gångerna, men ingen låtinfo i displayen.
- Lyssna på musik via sladd funkar 15% av gångerna, men den brukar spela alla låtar två gånger i rad?

Jävligt irriterande de gånger man inte får igång musiken och tvingas sitta och lyssna på idioter i radio under pendlingen.

Någon som vet om det går att uppdatera bort problemet?

Re: Blåtand streaming nya Ceed

5
Du ska inte vara irriterad på bilen, du ska vara irriterad på telefonen. iPhone är skit, rent ut sagt, när det gäller standardiserade saker som Blåtand. Den enda telefon som strular i den här familjen är iPhone, Androidtelefonerna funkar perfekt.
Kör: Kia Ceed GT+, Kia Soul
Körde: Kia Optima Executive

Re: Blåtand streaming nya Ceed

6
Faffe skrev:Är grymt irriterad på min Ceed -13. Min iPhone5 funkar ungefär kanske möjligtvis ibland.
- Ringa via blåtand funkar nästan alltid, men det är burkigt ljud.
- Lyssna på musik via blåtand funkar 70% av gångerna, men ingen låtinfo i displayen.
- Lyssna på musik via sladd funkar 15% av gångerna, men den brukar spela alla låtar två gånger i rad?

Jävligt irriterande de gånger man inte får igång musiken och tvingas sitta och lyssna på idioter i radio under pendlingen.

Någon som vet om det går att uppdatera bort problemet?
Det måste ju vara något fel på stereon. Jag har aldrig haft problem att ringa med BT. Ljudet när man spelar musik på BT är ju sådär och aldrig några problem med sladden.

En viktig sak att tänka på är att om det är Spotify du använder så måste appen vara i gång för att det ska starta när du trycker på media knappen. Kör du med kabeln så får du starta appen och dra ur sladden och sätta i den igen, då funkar det.

Jag har tänkt att lägga in lite musik i telefonens egna spelare och testa hur det funkar men jag tror det funkar betydligt bättre då.

Min jobbtelefon är en Nokia windows telefon och den har samma dåliga BT ljud som iPhone men ENDAST med spotify, körde nokia music appen och då är det klockrent BT ljud. Jag ska prova om samma gäller för min iPhone och isf har ju spotify nå problem med sina appar kan jag tänka( ja förutom android appen då då ;) )
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: Blåtand streaming nya Ceed

7
Ni som tror att felet sitter i stereon, testa gärna med fler iPhone och kolla om det blir samma.
Spotify + iPhone + Kia Ceed via bluetooth har aldrig varit någon lyckad kombination.
På "min" modell rekommenderades man att använda sladden....

IPhone har "historiskt" krånglat, detta p.g.a. att Apple gjort en krattig variant av bluetooth på sina iPhone med väldigt begränsat användningsområde.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Blåtand streaming nya Ceed

8
Spelar all min musik via bluetooth på min HTC 8x Windows Phone
Fungerar klockrent, visar infon på låtarna i displayen och det går
att byta mellan låtarna med knapparna på radion.
Bilen är en Pro Ceed Gt+ 1st edition
Kia Pro_Ceed GT 1st Edition "-14"
Volvo 164e Turbo -73
Volvo 164e -72
KTM 250 SXF

Re: Blåtand streaming nya Ceed

9
AndreasK skrev:Spelar all min musik via bluetooth på min HTC 8x Windows Phone
Fungerar klockrent, visar infon på låtarna i displayen och det går
att byta mellan låtarna med knapparna på radion.
Bilen är en Pro Ceed Gt+ 1st edition
Intressanta är ju om Spotify låter bra med, som sagt med min WP så låter telefones spelare kanon men spotify skit.

Blir inte klok på detta :lol: :lol:
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Blåtand streaming nya Ceed

10
Har nu vetenskapligt testat detta!! :lol:

iPhone 5 BT ljud med Spotify = Skit!
iPhone 5 BT ljud med "iPod"( inbyggda spelaren) = Klockrent ljud, hur fint som helst!!!!

Nokia Lumia 920 (WP8) BT ljud med Spotify = Skit!!

Nokia Lumia 920 (WP8) BT ljud med Nokia music (inbyggda spelaren) = Klockrent ljud, hur fint som helst!!!!

Min vetenskapliga slutsats: Det är i Spotify appen för iOS och WP problemet ligger och inte telefonerna.

Spotify har dock lyckats med Android appen verkar det som för dom jag testat ( Samsung Galaxy S+ och Sony Xperia V) låter kanon med BT.

Obs! Detta är ju då endast mina vetenskapliga tester!! :lol:

Nästa vecka får jag min iPhone 5S men tror inte det blir någon skillnad. :)
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"