Annons

Serviceavtal SVENSKA BIL VARNING

1
Jag har haft en KIa Cee´d SW 2012i 1, 5 år. Tröttnade på bullret och de dåliga sätena. När jag köpte bilen tecknade jag ett serviceavtal mad Svenska Bil i Stockholm. När jag nu sålde bilen och Köpte en Toyota Avensis förlorade jag 2300 kr förinbetalda premier för servicen. OBS var mycket observant på avtalet som inte är solklart. Svenska BIl konfiskerade alla pengar utan att ha gjort någonting.
Akta er för Svenska Bil. Det finns andra återförsäljare som är mer ärliga.

Kan dessutom rekommendera Toyota Avensis som är en klart mer komfortabel bil.
Pelle
Annons

Re: Serviceavtal SVENSKA BIL VARNING

2
PEWE skrev:Jag har haft en KIa Cee´d SW 2012i 1, 5 år. Tröttnade på bullret och de dåliga sätena. När jag köpte bilen tecknade jag ett serviceavtal mad Svenska Bil i Stockholm. När jag nu sålde bilen och Köpte en Toyota Avensis förlorade jag 2300 kr förinbetalda premier för servicen. OBS var mycket observant på avtalet som inte är solklart. Svenska BIl konfiskerade alla pengar utan att ha gjort någonting.
Akta er för Svenska Bil. Det finns andra återförsäljare som är mer ärliga.

Kan dessutom rekommendera Toyota Avensis som är en klart mer komfortabel bil.
Pelle
Juridiskt så har de nog inte gjort fel. däremot så kan man ifrågasätta deras etik.

Att varna för att du inte läst avtalet till punkt och pricka är ju inte bilfirmans fel.
Det hade kanske räckt med ett "OBS"! i rubriken istället.

Ändrar du i rubriken eller ska jag göra det?
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Serviceavtal SVENSKA BIL VARNING

3
PEWE skrev:Jag har haft en KIa Cee´d SW 2012i 1, 5 år. Tröttnade på bullret och de dåliga sätena. När jag köpte bilen tecknade jag ett serviceavtal mad Svenska Bil i Stockholm. När jag nu sålde bilen och Köpte en Toyota Avensis förlorade jag 2300 kr förinbetalda premier för servicen. OBS var mycket observant på avtalet som inte är solklart. Svenska BIl konfiskerade alla pengar utan att ha gjort någonting.
Akta er för Svenska Bil. Det finns andra återförsäljare som är mer ärliga.

Kan dessutom rekommendera Toyota Avensis som är en klart mer komfortabel bil.
Pelle
Är Toyota Avensis dyrare också?
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"