Annons

Re: Trista Ceed SW 2013

1
Men...det där stämmer ju inte alls. Kia Ceed var en bra bil redan i förra versionen och idag är den i paritet med vilken bil som helst i "golfklassen", förutom kanske Audi A3.

Bullrar gör nästan alla bilar i golfklassen, Golf inkluderat. Vad har du för däck?

Bensinmotorn är kanske ingen höjdare, du skulle valt dieseln istället.

Stolsvärmen är ett fabrikationsfel som Kia tittar på.

Strålkastarna håller jag med om, när det gäller helljuset. Annars är de helt normala, med kurvljus på köpet ;)

Lång garanti är en bonus och en vågtippare, men inget som avgör. Ceed klarar sig bra på egna ben.
Kör: Kia Ceed GT+, Kia Soul
Körde: Kia Optima Executive
Annons

Trista Ceed SW 2013

2
Bara att byta till någon utav dom då.:)
Skulle mycket hellre ta ceed.
Golfen får du kanske om du byter mot en 06-07?
Vit 2012 Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Executive + komfort, skinn, navigator, automat, panorama soltak, dragkrok, sidosteg + hasp plåt fram, bak.

Re: Trista Ceed SW 2013

5
Riparian skrev: ... Dåliga strålkastare, dålig stolsvärme, törstig motor som inte är någon höjdare och bullrig som få och du påstår att det inte är ngåot fel med Kia Ceed?
Fö kör jag med Hankook sommardäck och jag försöker övertyga Svenska Bil att byta dem mot någonting annat som är tystare. Jag tror att Kia Cee'd blir ett kort kapitel i min bilägarhistoria. Jag avråder varmt alla Ceed SW spekulanter att köpa denna bil.
PS Det finns flera bilar i samma klass som går betydligt tystare än Kia som Renault Megane, nya Auris, nya Golf m fl.
Var har jag påstått att den är "bullrig som få", har dåliga strålkastare och törstig motor? Stolsvärmen är, som sagt, ett fabrikationsfel och inget som någon annan Kia drabbats av.

Hur vet du att det finns flera bilar i samma klass som går betydligt tystare? Du har förmodligen inte ens en Ceed.
Kör: Kia Ceed GT+, Kia Soul
Körde: Kia Optima Executive

Re: Trista Ceed SW 2013

6
Hm tråkigt du tycker så, Har själv en ceed som gått 8200 idag precis.. bara servat, tankat o bytt däck när säsongen är över eftersom jag envisas att köra med 18tum :)
men skylla på en trött bil eller dålig värm kan jag inte hålla med om, Provade bensin först dock innan jag valde diesel och kan helt klart hålla med om att den e riktigt trött.

Visst alla har rätt till en åsikt men kolla va du betalar för!

Blir nog ceed igen efter denna eftersom den nya går bättre på lägre varv och var ännu tystare.
Kia ceed sw 2011 CRDi 1.6 // http://www.garaget.org/?car=265433

Re: Trista Ceed SW 2013

8
dumlee skrev:Är det skillnad på ljuset i i ceed komfort och ceed executive? Tycker det är bra ljus på min bil (executive). Specielt gillar jag att halvljuset följer rattens rörelser:)
Du har nog xenonlampor vilket är tillval på komfort :)
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: Trista Ceed SW 2013

10
Riparian skrev: Jag tycker att 185000:-är ganska mycket pengar i alla fall. Vill Kia bli jämfört med "finare" märken då måste produkterna prestera minst lika bra. Ceeden har en bra bit på väg dit åtminstone vad gäller bensinmotorer, DCT lådor, ergonomi och andra viktiga detaljer som ljudkomfort, strålkastarräckvidd, värme osv. Bilen verkar ännu inte vara fullt utvecklad. Sen är det en annan sak om man trots allt tycker bra om bilen.
Trots allt är det att betrakta Ceed som lågprisbil.

Volvo, billigaste modell ur några serier, bensinmodellen:
C30 från 225 000 kr. för enklaste till 270 900 kr för dyraste
S40 från 193 900 kr. för enklaste till 299 900 kr för dyraste

Detta är Volvos minsta bilar där C30 är rent tvåsitsig.
Utöver detta har du tillvalslista, Volvo är oerhört snåla i utrustning, centrallås med fjärr, elhissar och klima är väl ung. nivån på utrustning...

Priserna på vissa Golf i nya modellserien

Instegsmodellen Golf 1,2 TSI med 105 hästkrafter kommer kosta 169 900 kronor. Med tilläggspaketet Masters hamnar priset på 183 400 kronor.

1,4 TSI MultiFuel BMT (BlueMotion Technology) går att tanka med E85 och har 122 hästkrafter och kostar från 186 400 kronor, med Masters-paket 199 900 kronor.

1,4 TSI DSG BMT med 122 hästkrafter har till skillnad från de enklare modellerna DSG-låda och kommer kosta från 200 900 kronor och 214 400 kronor med Masters-paket.

1,4 TSI GT BMT har 140 hästkrafter och går att beställa med DSG-låda vilket sänker förbrukningen från 0,53 till 0,5 liter per mil, motsvarande 121 och 116 gram koldioxid per kilometer. Priset börjar vid 209 900 kronor med sexväxlad manuell låda. DSG-låda ger ett tillägg på 14 500 kronor.

Dieslarna börjar med 1,6 TDI BMT på 105 hästkrafter och femväxlad manuell låda. Förbrukningen landar på 0,38 liter per mil men väljer man till DSG-lådan ökar siffran till 0,39 liter för samma sträcka. Priset för grundversionen hamnar på 199 400 kronor medan Masters kostar 212 900 kronor. DSG-låda kostar 14 500 kronor extra.
1,6 TDI BMT med fyrhjulsdrift går bara att beställa med manuell låda och kostar från 206 300 kronor, Masters 219 800 kronor.
2,0 TDI GT BMT med 150 hästkrafter drar 0,41 liter per mil med manuell låda och 0,44 med DSG-låda, vilket motsvarar 106 och 119 gram koldioxid per kilometer. Priserna börjar från 244 900 kronor.
2,0 TDI GT 4Motion BMT med fyrhjulsdrift och 150 hästkrafter går bara att köpa med manuell sexväxlad låda och kostar från 251 800 kronor.

Så billigaste diesel här börjar på 199 000kr
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"