Annons

Musik via Blåtand, störning

1
Är jag lyssnar på musik vis BT så får jag störningar. Låter lite som om en diskant är spräckt ungefär. Kör ja med USB kabeln så låter det jättebra. Har ni samma problem? Nu är jag nästan den enda som hör att det låter illa. Dom flesta som lyssnat märker inget. Men störningen finns där. Vet inte om det är värt att åka till verkstad bara för den detaljen
Annons

Re: Musik via Blåtand, störning

5
Jag har iPhone 5 och samma problem med BT, tog dock med mej lightningkabeln och testade att plugga in i USB och det funkade! Jag trodde man behövde någon svindyr KIA kabel för det.
Jag kör endast spotify.
Album, artist och låt visas i displyen att byta låt fungerar bara ibland men oftast hoppar den över till musikspelarn (ipod) så man gör bäst i att byta låt på telefonen om man lyssnar på spotify.

Personligen skulle jag nog köra med kabeln även om BT hade låtit bra för då får man ju laddning med :)
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: Musik via Blåtand, störning

7
Inga problem med BT-anslutning eller något och ljudet tycker jag funkar fint, hoppas på nästan bättre när nya telefonen kommer. (Samsung Galaxy 2 snart Galaxy 4) Kommer nog inte ens bry mig om sladd annat än laddning (om ens det finns någon sladd till Android) Det är toppen att bara sätta sig och anslutningen går av sig självt.
Cee´d SW -2013 1,6 CRDi KOMFORT Sand Track

Re: Musik via Blåtand, störning

8
Jimmy417 skrev:Inga problem med BT-anslutning eller något och ljudet tycker jag funkar fint, hoppas på nästan bättre när nya telefonen kommer. (Samsung Galaxy 2 snart Galaxy 4) Kommer nog inte ens bry mig om sladd annat än laddning (om ens det finns någon sladd till Android) Det är toppen att bara sätta sig och anslutningen går av sig självt.
Verkar ju bara vara iPhone som har det BT problemet.

Du får ju en sladd med telefonen och det verkar ju som att vanliga USB kabeln som följer med telefonen funkar nu för tiden, min gör det till iPhone 5an iaf, går dock bara att byta låt ibland när man kör spotify men ofta vill den dra i gång telefones media spelare istället.

Tycker det är skönt att man kan ladda luren i bilen nu utan att behöva köpa massa billaddare och sånt :thumbup:
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: Musik via Blåtand, störning

9
DavidB skrev:Du får ju en sladd med telefonen och det verkar ju som att vanliga USB kabeln som följer med telefonen funkar nu för tiden, min gör det till iPhone 5an iaf, går dock bara att byta låt ibland när man kör spotify men ofta vill den dra i gång telefones media spelare istället.

Tycker det är skönt att man kan ladda luren i bilen nu utan att behöva köpa massa billaddare och sånt :thumbup:
Funderar ändå på om inte man får mer laddningskraft av en billaddare så telefonen orkar köras medan den laddas, gps/nav med Spotify tex. Allt drar ju så mycket på dagens telefoner :P Laddar man genom usb till datorn så får man ju så lite ström att det knappt märks att man laddat efter en timme tex ju.

Nåja, bra grejer är det, även om man inte ser låtvalet i bilens display gillar jag att man kan byta med ratten, och att köra röstkommando när man ringer är ju en fröjd med!
Cee´d SW -2013 1,6 CRDi KOMFORT Sand Track

Re: Musik via Blåtand, störning

10
Jimmy417 skrev:
DavidB skrev:Du får ju en sladd med telefonen och det verkar ju som att vanliga USB kabeln som följer med telefonen funkar nu för tiden, min gör det till iPhone 5an iaf, går dock bara att byta låt ibland när man kör spotify men ofta vill den dra i gång telefones media spelare istället.

Tycker det är skönt att man kan ladda luren i bilen nu utan att behöva köpa massa billaddare och sånt :thumbup:
Funderar ändå på om inte man får mer laddningskraft av en billaddare så telefonen orkar köras medan den laddas, gps/nav med Spotify tex. Allt drar ju så mycket på dagens telefoner :P Laddar man genom usb till datorn så får man ju så lite ström att det knappt märks att man laddat efter en timme tex ju.

Nåja, bra grejer är det, även om man inte ser låtvalet i bilens display gillar jag att man kan byta med ratten, och att köra röstkommando när man ringer är ju en fröjd med!
Ja att ringa med BT funkar klockrent iaf, riktigt skönt med röstkommandon med :lol:
Gillar när man pratar i telefon och startar bilen då hoppar samtalet ut i högtalarna automatiskt :thumbup:

Har inte upplevt att den inte klarar att ladda när man kör spotify iaf, gps använder jag väldigt sällan men får väl testa, kanske är mer kräm i bil usb vad vet jag :)
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"