Annons

Ringa med Bluetooth problem "gamla ceed"

1
När vi har våra telefoner(galaxy s2, iphone5) kopplade till bilens bluetooth, och sen ringer från telefonerna så går det inte att koppla över samtalet till handsfree på en gång. Dvs när man hör ring tonen så går det inte att flytta över samtalet, utan vi måste vänta tills det svarar i andra änden och sen kan vi flytta över samtalet. Fungerar Kias teknik så här illa? Och att flytta över telefonboken via bluetooth som det står i instruktionsboken att det ska gå att göra med våra telefoner, fungerar inte heller.

Kontaktat kia och hedinbil och de känner självklart inte igen problemet. Inte världens största problem men ändå.

Vet att detta problem har funnits sedan facelift 2010, men har någon hittat någon lösning? Tacksam vid svar :)
Xceed plug in hybrid 2020
Annons

Re: Ringa med Bluetooth problem "gamla ceed"

3
k1322 skrev:Samma för mig, med en HTC-lur. Ibland vill den inte använda hansfreen alls, utan man måste välja i telefonen att den ska använda Kia som bluetooth-enhet för samtalet.

Handsfreen är ju tämligen kass, så lika bra att låta bli den :cry:



Hej,

Samsung har släppt en mjukvara som ej fungerar med originalstereon i Ceed, vi har kommit fram till om du raderar denna och laddar om programvaran har det fungerat.

Iphone 5 är där emot ej kompatibel med den stereon. 

Elin Kia Kundsupport
Kia Motors Sweden ABKanalvägen 12, 194 61 Upplands Väsby
Xceed plug in hybrid 2020

Re: Ringa med Bluetooth problem "gamla ceed"

4
Jag har precis detta fel med min Ipohne 4S. Felet har funnits sedan bilen köptes och chefen för återförsäljaren har försökt men inte lyckats få dessa funktioner att funka. Jag har även en knapp på ratten som gör att jag kan ge radion/telefon mm komandon utan att sitta och trycka på en massa knappar. Jag kallar henne "pratfia". De har kollat min telefon mot nya Cee´d och då fungerade allt klockrent.

Nu kommer hela min radio/navigator/"pratfia" bytas ut. Vi får se hur det går. Som tur går det på garantin för det kostar 52 tusen att byta allt.
Kia Cee´d SW Exclusive 2012

Re: Ringa med Bluetooth problem "gamla ceed"

5
Samma problem här och för min far med hans ceed. Så det lär vara ett känt problem. Har förresten en iphone 4. Pappa har någon enklare mobil. Sony troligen.

För mig gör detta problemet nästan funktionen obrukbar. Alla som ringer möts utav en tystnad (när jag borde säga "hej") varav de redan hunnit säga sitt hej och namn innan jag är igång...

Sedan är ljudkvaliten för dålig. Inte för mig som sitter i bilen, men den jag ringer till. Många säger att det låter som att det rinner vatten i bilen, ett porlande ljud.

Det är väl detta som är nackdelen med en billigare bil. Visst man får mycket tillbehör med bilen och ett billigt komfortpaket. Men hur bra fungerar tillbehören?

Mvh

Stefan

Re: Ringa med Bluetooth problem "gamla ceed"

6
Står ju en bit upp i tråden, varför det inte fungerar:
Foued skrev: Hej,

Samsung har släppt en mjukvara som ej fungerar med originalstereon i Ceed, vi har kommit fram till om du raderar denna och laddar om programvaran har det fungerat.

Iphone 5 är där emot ej kompatibel med den stereon.

Elin Kia Kundsupport
Kia Motors Sweden ABKanalvägen 12, 194 61 Upplands Väsby
Dessutom har det aldrig gått, eller går att ladda upp telefonboken, funktionen finns inte. Det enda denna stereo kan ha i minnet är senast slagna nummer....
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Skriv svar

Återgå till "Problem"