Annons
Annons

Re: takbox

2
Passar på att svara på en gammal fråga här. Köpte just en Thule Motion 200 till min Kia Ceed SW. Boxen passade perfekt och takluckan går att öppna helt utan att slå i boxen, bara ett par cm marginal.
Kia Ceed SW CRDi ECOdynamics 2010

Re: takbox

4
Det stämmer att antennen slår i boxen, men det är inte mer än att den böjer sig. Jag har en 2010:a med den korta stubbantennen. Boxen är rundad i bakkant så det funkar ok. Nackdelen med just den boxen är att det inte får plats skidor, men jag ska ha den till packning.
Kia Ceed SW CRDi ECOdynamics 2010

Re: takbox

5
EOS skrev:Passar på att svara på en gammal fråga här. Köpte just en Thule Motion 200 till min Kia Ceed SW. Boxen passade perfekt och takluckan går att öppna helt utan att slå i boxen, bara ett par cm marginal.
Pris? Betyder "200" att den är två meter eller?

Jag är rätt förvånad att det går att få tag i en takbox som passar till Kian med den galna bakluckekonstruktionen.

Re: takbox

7
Köpt den nya Ceed SW 2013 och ser att min gamla långa takbox inte passar längre. Bakluckan går långt in på taket så att nu måste jag köpa ny takbox. Någon annan som kan tipsa mig om passande box för nya SW:n
Det ser ut att vara ca 25-30 cm kvar bakom den bakersta takbågen. kan ju inte vara så många boxar som passar, antar jag. tips mottages tacksamt :thumbup:
KIA Ceed SW 2013 sirius silver

Re: takbox

8
Har en ceed sw -11. Köpte en box på Autoexperten, Thule Ocean 700, 232 cm lång. Jag kan i princip inte öppna bakluckan överhuvudtaget. Men vad ska man göra, får väl packa från insidan istället. Ska använda boxen att köra längdskidor i, då måste jag ha en lång box.

Re: takbox

10
MeanMike skrev:Köpt den nya Ceed SW 2013 och ser att min gamla långa takbox inte passar längre. Bakluckan går långt in på taket så att nu måste jag köpa ny takbox. Någon annan som kan tipsa mig om passande box för nya SW:n
Det ser ut att vara ca 25-30 cm kvar bakom den bakersta takbågen. kan ju inte vara så många boxar som passar, antar jag. tips mottages tacksamt :thumbup:

Kanske du har gett upp men hittade detta.
http://www.takboxar.nu/takbox-thule-mot ... ombi-2013/
KIA Cee´d 1,6 CRDi SW Komfort - Cassa White Solid - 2013.
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"