Har en Kia ceed diesel från 09 som bara krånglar. Dom fel jag har och har haft är :
Nuvarande fel:
Abs kontakt glapp
Kopplingen klonkar
Tappar radiokanaler
Klen spolarvätske pump
Bromsarna viner
Ratten knakar
Sättningar i rutan som har spruckit
Tjuvdrar ström ?( elhissarna fick nollställas p.g.a att strömmen dragit ur till låga nivåer ,normalt?)
Tidigare fel:
Ljudvolym på ratt trasig
Vindrutetorkare fastnar halvvägs ner på rutan
Svårt att få i backen (fortfarande så ibland)
Tändningslåset frös !
Usb glappar ( gör det fortfarande men enligt verkstad är det inget fel)
Och det värsta är att abs och esp funkade inte i 3000 mil. Dom bytte Abs givare 2 gånger och plockade ner det en gång för att kolla så dom inte hade gjort något fel en gång innan jag själv fick berätta för dom att det var styrenheten det var fel på och nu funkar det.
Allt det här och reservdelar som inte har blivit beställda , felbeställda vinterdäck (dubb istället för odubbat) 2ggr gör att jag är mer än måttligt less på verkstaden. Vad ska jag göra ? Det här är inte godkänt på något plan. Kan jag kräva återköp ? Bilen har bara gått 4000 mil och redan alla dom här felen. Är riktigt frustrerad.
Annons
Re: Mina fel/problem
2Hej! Det där verkar inte vara någon hit.Nu vet jag inte hur din säljare är men jag tycker att du borde markera att du inte är nöjd med bilen och hoppas att din säljare kan ställa upp lite och då tänker jag framförallt på dom nya modellerna som är på gång och dom vill nog göra sig av med dom "gamla"för att få plats med dom nya och då kanske du kan få ett bra pris men det beror på dig med det här med ekonomin.mao så verkar du fått ett måndagsex som du verkar bara ha problem med och risken är att det bara forsätter.Själv har min gått snart 4000mil och inte en glödlampa har gått så jag är supernöjd så jag kommer byta upp mig i höst när kombin kommer.
Hoppas det löser sig för dig.
Hoppas det löser sig för dig.
Tidigare Kia bilar:
2010:kia ceed grdi sw planet blå.
2011:Kia picanto galaxy svart.
2013:Kia Ceed grdi sw sand track brun.
2016:Kia rio.Edit platium graphite mörk grå.
2016:Kia ceed GT grdi sw DCT dark gun mörk grå.
2018:Kia sportage GT LINE röd.
2010:kia ceed grdi sw planet blå.
2011:Kia picanto galaxy svart.
2013:Kia Ceed grdi sw sand track brun.
2016:Kia rio.Edit platium graphite mörk grå.
2016:Kia ceed GT grdi sw DCT dark gun mörk grå.
2018:Kia sportage GT LINE röd.