ingensoppa skrev:Måste man inte samtidigt ladda batterierna rätt ofta om man ska ha dieselvärmare?
Var sugen men när jag hörde att man borde ladda minst en gång om dan om man skulle använda den till och från jobbet för att inte batterierna skulle vara slut och attt bilen inte skulle starta så funderar jag istället på att bara skaffa installation för kupevärmare
Den motorvärmare kia installerar verkar ju ändå halvkass eftersom den inte är slangvärmare
Vad tycker ni?
Jag hade inga problem med batteri när jag hade bil med värmare (haft två st fast den ena värmde bara kupén, inte motorn), men å andra sidan körde jag inte fram och tillbaks till närmaste busshållplats, snarare några mil varje dag. Men å andra sidan är bilen så lättstartad när värmaren gått (man får ju arbetstemp går inte att jämföra med el) att man knappast behöver så mycket kräm i batteriet för att bilen skall hoppa igång.
Sen så har jag också i princip bestämt mig för att bara köpa en grenkontakt till kupén när man bara kan få kontaktvärmare till min bensin Ceed.