Annons

EasyStart Web-bara strul!

1
Hej

tänkte höra om andra än jag installerat dieselvärmare med EasyStartweb och hur ni upplever det.
Jag köpte min Kia Ceed ny i april förra året och lät installera en dieselvärmare med GSM start. Jag startar alltså min värmare med telefonen och EasyStart Web som de kallar den applikationen.

För mig krånglar det här systemet allt som oftast och nu har deras server legat nere hela helgen vilket gjort att jag inte kunnat använda min värmare. Jag har hela helgen försökt nå dem på telefon men har mötts av telefonsvarare som beklagar de problem de har just och att de jobbar för att åtgärda problemet. Det har hänt så pass ofta att jag nu börjat tröttna och har kontaktat dem för att påbörja en reklamation av deras produkt (om det nu kan tjäna något till)

Tjänsten kostar dessutom ungefär 300 kronor om året. På grund av de problem de haft med tjänsten fick alla som harv tjänsten nyligen 6 månaders gratis påfyllning av abonnemanget vilket jag känns bara löjligt med tanke på vad allt kostat mig och jag allt som oftast inte kan använda det. Det är som ett lotteri om bilen är varm och jag slipper skrapa rutorna på morgonen eller inte.

Jag kommer att begära att de installerar en klocka i bilen så att jag manuellt kan starta den i stället vilket känns bra mycket tryggare än det jag har nu. Det märkliga är också att jag alltid har kunnat gå ner till bilen och starta värmaren med den lilla röda knappen vilket inte ens det går när de har problem med sina servrar.

Jag vill varna alla andra att installera deras EasyStart Web. Tjänsten är inte alls att lita på och som det verkar bara under utveckling vilket de borde tala om när man köper och installerar den. Någon support verkar heller inte finnas, utan ringer tillräckligt många så slår de på en telefonsvarare.

Köp inte!

arg :-/
Annons

Re: EasyStart Web-bara strul!

2
Hej!

Jag hämtar min nya Ceed idag och har tagit värmare med appstyrnig. Hoppas verkligen att det inte fortsätter att strula så som du har upplevt för då lär dom få höra ett å annat på Kia. Dessutom så har jag inte blivit informerad om att det kostar att ha :/ Ska bli intressant att höra vad dom säger om d när jag hämtar den. Har inte varit annat än strul åxå med leveransen hittils :(
Top-notch Сasual Dating

Re: EasyStart Web-bara strul!

3
Har just vart och hämtat min bil från verkstaden där de fått igång min värmare (för tillfället) . De säger att den gått i bakläs och därför inte gick att få igång. Vad som menas med det vet jag inte, men jag tror problemet kommer att återkomma då det strulat hela tiden. Garantin gäller i två år på extra tillbehör så det vart utan kostnad för mig. Men så jäkla trist att inte kunna lita på att grejorna fungerar när det kostar så mycket som det gör.
Skriv svar

Återgå till "Kia-bilar, ej modellspecifikt"