Annons
Annons

Re: Chippa en 128hkr ceed SW diesel?

65
Hur upplever du skillnaden mellan att köra med eller utan box? Gissar iofs att du väl har vant dig nu men du kanske har plockat bort boxen någon gång och känt efter?

Plockar du bort boxen vid service (och andra verkstadsbesök?)?

Sen listar ju racechip två modeller av Ceed, en som de kallar ED och en som de kallar EU. Som jag förstått det så heter den senaste (2012-) modellen JD så jag får inte riktigt ihop vilken som är vilken av de varianter som racechip listar.
Kia Niro PP2 2017

Re: Chippa en 128hkr ceed SW diesel?

66
kallt_kaffe skrev:Sen listar ju racechip två modeller av Ceed, en som de kallar ED och en som de kallar EU. Som jag förstått det så heter den senaste (2012-) modellen JD så jag får inte riktigt ihop vilken som är vilken av de varianter som racechip listar.
Mailade och frågade om detta och de har nu ändrat sin sida och där det tidigare stod EU står det nu JD så det verkar varit en felskrivning från deras sida.
Kia Niro PP2 2017

Re: Chippa en 128hkr ceed SW diesel?

69
Wallgren87 skrev:Råkade klicka hem det billigare chipet efter att ha läst denna tråd.

Cee'd -08a

Märkbart bättre vrid 8-)
Samt något lägre förbrukning. Färddatorns förbrukningssiffror har gått ner, å det verkar stämma hyfsat faktiskt. =)
Oj vad sugen jag blir fast jag inte ens fått bilen ännu.
Är du fortfarande nöjd?

Finns det någon här i tråden som har köpt det här billiga chippet och har negativa upplevelser av det eller är det enbart positiva tankar?
Kia Cee´d 1,6 CRDi SW Special Edition Soltak -15

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"