Annons

Optima gt ägare

1
Har nu haft nya optima Gt sedan september. Idag rasade luftfjädringen, ska bli intressant att se hur.nybils garantin fixar detta..Någon annan som råkat ut för samma fel?? Vore kul att veta om detta är något "vanligt" fel på modellen.
Annons

Re: Optima gt ägare

2
Hej, åkte från jobbet idag och fick felmeddelande som löd: fel på luftfjädring. Jag har en optima GT 2017. Tilläggas skall att det var plus 5 grader igår och snöat lite under natten och är nån minusgrad ute. Hur löste det sig för dig?

Re: Optima gt ägare

3
Leon810 skrev:Hej, åkte från jobbet idag och fick felmeddelande som löd: fel på luftfjädring. Jag har en optima GT 2017. Tilläggas skall att det var plus 5 grader igår och snöat lite under natten och är nån minusgrad ute. Hur löste det sig för dig?
Jag fick samma felmeddelande idag: "Fel på luftfjädringen". Bilen blev väldigt stum i fjädringen efter det.

Det är väl inte luftfjädring på bilen ändå? Aktivt chassi med reglering av stötdämparna i Sport-läget, men knappast luftfjädring?

Är det någon som fått problemet löst?
Kia Optima SW 1.7 CRDI -18
Kia XCeed Plug-In -23
Kia Proceed GT -20

"Fel på luftfjädringen" men bilen saknar luftfjädring

4
Bumpar denna då jag själv har detta fel på min Optima 2017 SW GT. Felet började då jag bytte till vinterdäcken i november, trodde att det berodde på att tpms-sändarna har slut på batteri.. Idag bytte jag till sommardäck igen men felet består. Bilen är i princip ofjädrad och studsar fram över varje ojämnhet. Nu orkar jag inte mer, någon måste veta vad som trigga detta fel?
Skriv svar

Återgå till "Presentera dig här"