Annons

Musik via USB-kontakten!

1
Har försökt spela musik genom usb-kontakten utan att lyckats.
Köpte med en sladd från Kia för att koppla in i-poden i bilen, men det går ej, det kommer upp media error i displayen på bilen. Testade också ett vanligt usb-minne, då "tänker" bilen lite (står connektar i displayen) men sen kommer det upp media error igen.
Är det någon soom känner igen detta eller vet om en lösning?
På verkstaden är de tillbaka den 4:e och innan dess blir det resa till Kläppen. Vore kul med bra musik då.

/Mats
Kia ceed sw 1,6 crdi 2010 comfortpaket drag metallic beige
Annons

Re: Musik via USB-kontakten!

2
Jag kör med en usb-pinne i usb-kontakten och det funkar utan problem. Mappar med mp3-filer i hittas och mappnamnet kommer upp på displayen liksom "root" om man har filer längst upp i hierarkin på pinnen.
Det är väl inte meningen att man skall koppla in något annat i usb-konakten, då är det nog risk att det kan gå illa.
En mp3-spelare skall väl kopplas in via 3,5 mm uttaget till vänster om usb-uttaget.

Re: Musik via USB-kontakten!

4
Hej!

Har testat ett vanligt usb-minne (pinne),men har inte fungerat.
När det gäller i-pod kontakten så är det en sladd köpt från Kia med usb-kontakt, så det bör ju vara okej.

Får avvakta besök på verkstan nästa år.

Gott nytt år!
/Mats
Kia ceed sw 1,6 crdi 2010 comfortpaket drag metallic beige

Re: Musik via USB-kontakten!

5
Det verkar också som att det finns begränsning på hur stort minnet kan vara. Jag provade med ett 16 Gb USB-minne och detta var problem att läsa. Fick bläddra fram ett par album för att få musik. Jag kör bara med max 4 Gb minne och det fungerar bra.
2009 Kia Ceed 1,6 CRDI Komfort + Businesspaket

Re: Musik via USB-kontakten!

7
Stefan skrev:Stämde bra Mattias.. Köpte ett 2gb USB idag,, la in lite musik o nu funka det :P Skönt det.. Undra vad max är då? 4gb?
Jag vet inte var gränsen går, kanske beror lite på kvaliten på minnet också.
Som sagt, jag kunde köra med ett 16 Gb men gick inte så bra.
Till en del kameror och annat finns det väl en gräns på 4 Gb såvida den inte är förbered för "SDHC" eller vad det kallas.
Kanske är det samma med USB-minnen?

*TIPS* Om man har en mobiltelefon med minne så går det utmärkt att koppla in den i USB-uttaget.
Jag använder min Nokia 5800 med 8 Gb. Mobilen måste ställas in som "Masslagringsenhet".
2009 Kia Ceed 1,6 CRDI Komfort + Businesspaket

Re: Musik via USB-kontakten!

9
Jag kör iaf felfritt med ett 4GB. Blev nyfiken nu om gränser m.m. Bra är även att den klarar mappar, så kan man ha musiken i egna mappar.
Det jag i data världen märkt med just gränser är om man ska kopiera över en fil, större än än 4GB, då klagar min usbpinne när den är formaterad i 32bitars. Har ett 16GB i ntfs, ska testa det ikväll.

Ska jag köra musiken från min mobil (iphone) använder jag aux. Hittade en billig sladd för 50 kr. Funkar bra.

Re: Musik via USB-kontakten!

10
Hade bilen inne på kia för att kolla varför inte i-poden och usb fungerade.
Att i-poden inte fungerade berodde på att jag fått fel sladd med bilen. Med ny sladd som skall in i både usb och aux-uttaget fungerade i-poden perfekt.
Däremot fick jag besked att usb:et var felformaterat men dock ingen info hur jag skulle lösa det (skall ringa han som kollade).
Jag vet att de filerna som var på usb:et var av WMA-format och det skall bilen klara, men är det nån som vet vad som menas?
Kia ceed sw 1,6 crdi 2010 comfortpaket drag metallic beige
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"