Någon som har varit med om samma sak? börjar ledsna på att åka till verkstaden varje månad för att kolla felkoder.
Blinkande motorlampa
1Min Kia ceed 1,6 crdi årsmodell 2010 har gått 3500 mil.Alldeles after att första servicen gjordes i Nov 2010 vid 2500 mil så började motorvarningslampan blinka,fick beskedet på min verkstad att det var partikellfilltret som måste renas man gjorde då manuell rening.redan efter några veckor var det färdigt igen med samma felkode?fick detta åtgärdat men redan efter några dagar var det dags igen för lampan att blinka,då kom det upp felkode om att lambdasonden var felaktig?denna byttes på verkstad men tre dagar senare var det färdigt igen! nu var det tydligen en temperatur sensor som sitter nedanför lambda sonden som var felaktig?efter många om och men så fick jag denna bytt för ca:4 veckor sedan.Så igår var det dags igen för lampan att blika,nu komm det återigen felkode om att partikellfilltert behövde rensas??Jag har noterat att dom gånger motorvarningslampan börjat blinka så är det när motorn nått en arbetstemperatur på ca:50-60 grader.
Någon som har varit med om samma sak? börjar ledsna på att åka till verkstaden varje månad för att kolla felkoder.

Kalle flygare