Annons

ISG - bör jag lämna in bilen?

1
Hej på er! Har försökt hitta en "levande" tråd om detta men ej lyckats.
Har ganska nyss köpt mig en Ceed 1,6 crdi från 2011. Dock så undrar jag hur det är med knappen "ISG off". Den lyser hela tiden orange från start till stopp. Har gjort det så länge jag har haft bilen. Det händer heller inget när jag trycker på knappen, den bara lyser helt enkelt. Ska det vara så om förhållandena för Isg inte är uppfyllda så att säga eller är det något fel?
Ska "autostop" synas i instrumenthuset när man sätter på tändningen och sedan slockna när man startar bilen? Som övriga "lampor" i instrumenthuset? Hur som helst så syns det inget av det. Dumma frågor kanske, men har ingen tidigare erfarenhet av Kia. Man får börja någonstans. Underbar bil i övrigt!
Annons

Re: ISG - bör jag lämna in bilen?

2
Min lyser gult hela tiden. Trycker man på knappen så inaktiverar man autostop. Jag är inte säker på om lampan då ändrar färg. När autostopet väl inträffar så har jag för mig att det står autostop i instrumentpanelen. Jag har också för mig att man först måste köra en viss sträcka i minhastighet för att kunna autostoppa. Jag är inte helt säker för det var länge sedan jag använde det. Under +4 grader inaktiveras systemet automatiskt.
Det bästa du kan göra är att testa systemet, kör och stanna och lägg i friläge och släpp kopplingen så skall väl motorn stanna, testa samma sak men tryck in isg knappen innan och se om det blir skillnad.
Skriv svar

Återgå till "Problem"