Annons

Skrikande ljud/ Viskokoppling

1
Har en Kia ceed sw-11 som gåttdrygt 15000mil.
Skrikljud ( låter som fläktrem) när man startar och åker iväg, har idag varit på verkstan å dom bytte multirem. Men skrikljudet är kvar, dom talade om viskokoppling ev skurit el liknande, va är det hittar inget om det. :geek:
Annons

Re: Skrikande ljud/ Viskokoppling

4
Jag har varit inne på KIA verkstad och fått det konstaterat att det är en arm som skall öppna spjället
till turbon som ger ett visslande ljud. Man måste byta hela turbon. Jag har påpekat att motorlampan har lyst varje
gång när jag har servat den men då har dom inte kunnat se något på datan. Motorlampan lyser bara någon dag sen slocknar den igen.
Det är ett återkommande fel på denna modellen sa dom. Min ceed är en -09
men garantin gällde inte för att jag hade en service på 5600 mil och nästa på 8000 mil och att det hade varit för långt
emellan dom två. Plus att han jag använder mig av inte hade skrivit ut ordagrant vad han hade gjort för service. Han har
en auktoriserad verkstad. Jag har servat bilen vid varje 2000 mil. Eftersom det är ett återkommande fel på denna modellen
borde inte KIA meddela oss ägare att när motorlampan börjar lysa att komma in så dom kan kolla på felet.
Skriv svar

Återgå till "Problem"