Annons

Är ni nöjd med eran verkstad?

1
Mest av nyfikenhet, är ni nöjd med era Kia verkstäder, tar dom era frågor, garantiärenden på allvar? Själv har jag bara haft lite enklare problem med bromsar och tyckte väl att responsen va aningen oseriös.

Så vad säger ni, nöjd med den hjälp ni får/fått?
Saab 95 Sportcombi, årsmodell 2006
Kia ceed sw executive 2012 - Svart metallic (såld)
Annons

Re: Är ni nöjd med eran verkstad?

2
Kan väl säga såhär, jag har väntat sedan november på ett lackstift/lackhjälp till mitt stenskott. Snart lackar jag i vanlig vit...

PS. Även Kia själva verkar inte bry sig, de svarar på var tredje mail ungefär.
Kör: Kia Ceed GT+, Kia Soul
Körde: Kia Optima Executive

Är ni nöjd med eran verkstad?

3
Ja det är lite den känslan man får, känns som handlarna är under rätt hårda tyglar från Kia själv.

Och som du säger, dom själva är inte direkt bäst att svara på mail.
Saab 95 Sportcombi, årsmodell 2006
Kia ceed sw executive 2012 - Svart metallic (såld)

Re: Är ni nöjd med eran verkstad?

5
Jag fick en väldigt bra intryck i början, när killen från verkstaden följde med mig ut gratis för att hjälpa mig att få bort stereon. Detta var steget till att jag ville lämna min bil till dem för reperation/undersökning, istället för den privata verkstaden jag brukar besöka.

Men man får nästan hjärtattack när man får höra på priserna.
Desutom ökar priserna när man ska lämna in bilen, från det man får höra vid kostnadsförslaget.

Verkar som att de är pressade på nåt sätt att ta ut skyhöga priser.

Re: Är ni nöjd med eran verkstad?

6
Bilcenter i strängnäs där jag lämnar in min SW har varit både bra och dåliga. Vissa stunder är de trevliga, andra inte lika trevliga. Slarv vid service, glömt sätta tillbaka saker efter justering/byte.

Men allt togs tillslut via ledningen och då blev det fart. Ursäkter och kompenseringar.
Kia Optima SW 1,7 CRDi GT Line Plus 2018 : Silky Silver Metallic

Gamla bilar:
• Kia Cee’d SW 1,6 CRDi Komfort 2014 : Dark Gun Metal Metallic
• Kia Pro’Ceed 2.0 CRDi 2008 : Svartmetallic

Re: Är ni nöjd med eran verkstad?

9
Samer skrev:Jag fick en väldigt bra intryck i början, när killen från verkstaden följde med mig ut gratis för att hjälpa mig att få bort stereon. Detta var steget till att jag ville lämna min bil till dem för reperation/undersökning, istället för den privata verkstaden jag brukar besöka.

Men man får nästan hjärtattack när man får höra på priserna.
Desutom ökar priserna när man ska lämna in bilen, från det man får höra vid kostnadsförslaget.

Verkar som att de är pressade på nåt sätt att ta ut skyhöga priser.
Nu har bilen varit på verkstad igen för åtgärd av tidigare undersökning. Notan hamnade på 2560kr för byte av "kabeltrumma" varav 1250 för trumman och 1310 för arbetskostnad. Jämför med att de först ville ha 3500kr. Men jag fick påminna de vad sa vid första besöket.
Jobbet skulle ta 30-50 minuter, timpris var 750kr, men de ville ha ändå 1310kr. Jag visste att jag blev lurad men ville inte dröja längre på diskussionen eftersom det var meningslöst. Bara att ge upp.

Re: Är ni nöjd med eran verkstad?

10
Har haft bilen inne på en årsservice på Hedin bil i Malmö (gamla bilpartner). Jag påpekade att Kia emblemet i ratten var slitet, CD-spelaren hoppar framåt när den är avstängd, färddatorn visar fel bränsleförbrukning och att jag ville ha uppdatering av GPS'en. De uppdaterade GPS mjukvaran men sa att det inte fanns nya kartor. De beställde ett Kia eblem men skulle höra av sig och det är 2 månader sedan. De andra sakerna blev ingen åtgärd. Trevliga men inte jättevilliga att rätta till de saker som jag påpekade.

Priset var det bästa jag fått på en originalservice: 1260:- och därtill en check på gratis handtvätt.

Så lite blandade känslor. Kan man anse att CD-spelaren borde bytas på nybilsgarantin. Skitstörigt att den hoppar fram när man lyssnar på en ljudbok.
Kia Ceed 2014 1.6 Bensin DCT Limited Edition
Skriv svar

Återgå till "Service, garanti och försäkring"