Annons

Re: Svart linje vid helljus

21
Crikke91 skrev:
Bild

Jag löste problemet genom montera 2st vision-x Xpr-H3S ramper. Bra längd och lyfter helljuset rejält!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Snyggt!
Var det svårt att montera dit dem?
De borde rimligtvis passa även på en Sportage (nya modellen). Vill få lite bättre helljus på den...
KIA Sportage Special Edition DCT 7 1.7 Crdi
Annons

Re: Svart linje vid helljus

22
Hoppas det blir bra ljus. Jag är lite skeptisk till dessa "små" lamphus. Vill ha det till att det ska vara stora lamphus som på t.ex. gamla Volvo. Att det ger en helt annan ljuskälla som är längre. Nya bilar har ju en väldigt låg profil till lamphus. Å andra sidan har väl utvecklingen på själva glödlampan gått framåt. Men tycker mest att de här små i och för sig lyser upp bra i närområdet men inte speciellt långt framför bilen. Frågan är om de är så bra. Rallybilarna har väl ganska rejäla lyktor fram fortfarande. Och långtradarna som kör mycket.
Cee'd CRDi 2016 Special Edition

Re: Svart linje vid helljus

23
Ska väl med spot leverera strax över 500m vid en lux? De är väldigt bra. De negativa anser jag är prislappen på dom där 2.
Ska själv montera ramp som ger 1lux vid 332m som kostar 450kr just nu. Har provlyst med helljuset, och de hjälper riktigt bra.

Re: Svart linje vid helljus

24
Hedis skrev:
davidn skrev:Min ska in på justering på Fredag så det ska bli intressant. Återkopplar efteråt
Blev de önskat resultat?
Det blev skingra faktisk. Skulle vilja ha halvljusen lite högre men det blev riktigt bra! Ingen kan och grym räckvidd

Re: Svart linje vid helljus

27
Tänk vilken skillnad de gör om man bara säger till. Fick åka in och kalibrera och justera, och nu lyser den som sig bör. Fick vara med och se när dom fixade. Halvljuset stod alldeles för lågt på båda sidor, plus att vänster helljus var aningen högt. Nu har jag säkert 20-30m längre halvljus och mycket bättre fokus på helljuset.

Så alla ni som stör er eller märker att halvljuset är kort eller att de finns en svart linje i övergången till helljuset, in och justera och kalibrera.

Re: Svart linje vid helljus

28
Japp. Gjorde som Hedis föreslår och bad Hedin bil i Segeltorp kalibrera. De vägrade! De får inte betalt av Kia för att göra det och vill inte stå för det själva för att försöka göra kunden nöjd. Bilen kostar 400kkr men de kan inte kosta på kunden en kvarts arbete. Undvik Hedin bil i Segeltorp, Huddinge till varje pris är mitt omdöme.

Re: Svart linje vid helljus

30
Chuckbuck skrev:Japp. Gjorde som Hedis föreslår och bad Hedin bil i Segeltorp kalibrera. De vägrade! De får inte betalt av Kia för att göra det och vill inte stå för det själva för att försöka göra kunden nöjd. Bilen kostar 400kkr men de kan inte kosta på kunden en kvarts arbete. Undvik Hedin bil i Segeltorp, Huddinge till varje pris är mitt omdöme.
De ska ju göra en leveranskontroll av bilen, och där ska ju ljusjustering ingå. Låter som riktigt uselt bemötande. Man hör sällan bra om Hedin bil.
De går att justera själv också, jag fick vara med och se när dom gjorde jobbet på min bil, men de krävs ju en ljusbox då.

Hoppas du kan få till ljusbilden oavsett verkstad.
Skriv svar

Återgå till "Optima"