Annons

Svart linje vid helljus

1
Någon annan som haft problem med att det blir en svart linje i ljudbilden när man slår på helljuset?

Det är som om hel och halv inte har något överlapp utan det är ett mellanrum mellan ljusen så det blir en sjukt irriterande svart linje ovan halvljusetsljus och under det som helljuset lyser upp. Svårt att veta vad som är vad i bilden men det är det svarta en bit upp på träden.
Bild
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
kia optima sw gt line 2017
Annons

Re: Svart linje vid helljus

3
Har samma problem. Det är så att om men justerar halvljuset följer helljuset med. Den svarta randen ”försvinner” om man justerar ner halvljuset men då blir halvljuset väldigt kort. Jag monterade en X-Vision ramp med 6x10W med en 6,5 graders ljusspridning vilket gör att ljuset koncentreras på längden.

Re: Svart linje vid helljus

5
Mauritz skrev:Har samma problem. Det är så att om men justerar halvljuset följer helljuset med. Den svarta randen ”försvinner” om man justerar ner halvljuset men då blir halvljuset väldigt kort. Jag monterade en X-Vision ramp med 6x10W med en 6,5 graders ljusspridning vilket gör att ljuset koncentreras på längden.
Vision X på KIA Plug In Hybrid 2 (1).jpg
Har ÅF sagt att detta är enda lösningen?

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
kia optima sw gt line 2017

Re: Svart linje vid helljus

7
Hej ´´ verkar vara ett generellt fel på Kia optima
jag har vart inne för den massor med gånger nu. men nu har dom fått bort det svarta mellan halv och hel ljuset
och det stod för lågt halvljuset och även helljuset
fast det är inte det samma som med Zenon ljuset som var i den gammla Kia optiman
Jag trodde Led skulle var bättre .
jag tror dom har satt in någon plastbit i varje strålkastare som sprider ljuset så kanten försvinner mellan hel och halvljus
och jag har två lampor tända i insatserna på halvljus sen när man slår på helljuset så tänds det en tredje lite ovanför halvljusen i varje ljusinsats
Bilagor
image.png image.png Visad 4585 gånger 6.29 KiB
image.png image.png Visad 4585 gånger 6.29 KiB

Re: Svart linje vid helljus

8
Precis som beskrivs så går det att justera till mkt bättre. Har pratat med Beos som är auktoriserade på kia i uppsala, de beskrev att troligt står helljus et lite högt och halvljus et lite lågt. Det var ett arbete som tog ca2h att justera. Återkommer när det är gjort.

Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

Re: Svart linje vid helljus

10
FilipLyxell skrev:Det tar max 10-15 minuter att kalibrera och justera luserns fram på nya optiman. Om BeOs påstår att det tar 2 timmar så bör du vända dig till annan firma...
Måste man använda dator? D finns justering för både hel och halv!?

Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
Skriv svar

Återgå till "Optima"