Annons

Medföljande spolarvätska

1
Var det någon mer än jag som fick sin Niro levererad med spolarvätska som luktar så att det vänder sig magen varje gång man använder det? Vet inte om det är "original" från fabrik eller om det är min återförsäljare som haft otur när de köpt in spolarvätska. Nu har jag gett upp och bestämt mig för att tömma ur allt som är kvar och fylla upp med annan. Lukten kan närmast beskrivas som (känsliga läsare bör sluta läsa här och nu) en blandning av gammal filmjölk och surt bebisbajs.
Kia Niro PP2 2017
Annons

Re: Medföljande spolarvätska

3
Hämtade ut min Niro i förrgår och använde spolarvätskan första gången igår. Den luktade som standard "icke-doftsatt" spolarvätska man köper på macken, Biltema, Jula, whatever.

Inte hallon, alltså, men inte heller så illa som din!
KIA NIRO 1.6 HYBRID DCT6 2017, Pluspaket 2, Rich Espresso

Re: Medföljande spolarvätska

5
dunderklumpen skrev:Hämtade ut min Niro i förrgår och använde spolarvätskan första gången igår. Den luktade som standard "icke-doftsatt" spolarvätska man köper på macken, Biltema, Jula, whatever.

Inte hallon, alltså, men inte heller så illa som din!
Det slutade med att jag körde ut det på bakrutan tills det blev tomt och fyllde på med Biltemas blåa färdigblandade och efter det blev det mycket trevligare att spola rent rutan. Bör nämnas att även andra som åkte med i bilen upplevde samma sak så det var inte bara jag som var överkänslig.
Kia Niro PP2 2017
Skriv svar

Återgå till "Niro"