Annons
Annons

Re: Trasig blinkers

12
Nya, spännande uppgifter. Då jag har löpande/gällande 7-års garanti ansåg jag att omhändertagandet borde vara fullgott.
På onsdagen, tredje dagen efter inlämnandet, blev jag för första gången uppringd. Det meddelades nu att man lutade åt säkringsboxen i kupen och att denna, i sin helhet, skulle bytas ut. Det uppgavs att det skulle ta tre till fem arbetsdagar att få fram den. Senare, efter det att jag tagit och fått, kontakt med en av Hedins "reservdelscontrollers" blev det en ny kontakt med verkstaden i Tagene. Nu var budet plötsligt fem till 10 arbetsdagar!? Därefter ånyo uppringd med det omskakande beskedet att det inte fanns någon sådan del i Sverige och att det nu skulle ta tre veckor att få fram den!? Obegripligt för mig..? Det ska nämnas att efter ett andra samtal med en "reservdelscontroller" hade jag begärt att Tageneverkstaden skulle låta göra en närmare förfrågan till, var det nu är i Europa, om när delen kunde förväntas? Det var nog detta som resulterade i treveckorsbeskedet. Man kan ju parentetiskt undra om den restnoterade delen i huvudlagret nu skulle behöva tillverkas hos underleverantör (ue) i t. ex. Kina!? Framställde nu krav på lånebil på KIA:s bekostnad vilket först efter personligt besök hos verkstadschefen blev "godkänt" (det är väl KIA:sbeslut?). Så nu åker jag MABI:s Skoda Octavia en tid... Phuu!
KIA Ceèd SW special edition -2017

Re: Trasig blinkers

15
Vet att det finns en uppdaterad variant på SJB just för att det har varit mycket fel med dom. Borde finns i Europa lager tycker man. Om dom inte har beställt den som original art-nr och inte den förbättrade..
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15

Re: Trasig blinkers

17
Är väl bara säga att du läst/hört att den ska finnas en åtgärd på SJB med en förbättrad variant.
Alla är släkt med alla men sträcker sig tillbaka till mitten på 1800-talet så är nog ganska långt ifrån ;)
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15

Re: Trasig blinkers

18
Kollade med Hedins angående den "förbättrade" delen (SJB:n?). Det var den de hade beställt. Man kan undra om den oskäligt lång leveranstiden hör ihop med att felet är vanligt? Den kanske har tagit slut tom. på ett europeiskt centrallager!? Jag kanske ska starta en ny "tråd" om detta (med hänvisning till den här). Och en vecka, lite drygt, har nu gått!
KIA Ceèd SW special edition -2017

Re: Trasig blinkers

20
Om väntan på resevdelen...
Säkringsprylen beställdes ett par dagar efter inlämnandet av bilen, i vecka 724 (troligen 2017-06-14). Som jag skrivit tidigare så blev budet så småningom att det skulle ta tre veckor att få fram den. På fråga igår fick jag nu veta att den (oprecist) skulle komma vecka 727 eller (SIC!?) 728!? Om den kommer i 728 har det i så fall kommit att ta en månad!? Man undrar...
KIA Ceèd SW special edition -2017
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"