Annons
Annons

Re: Byter ni er KIA när garantin går ut?

2
JOJO skrev:Gör ni det?
Jag vet inte om jag behåller min när garantin går ut. Känns inte som om den är gjord för att hålla längre. Kanske byggd som vissa flygplansdelar för att hålla just 7 år. Men jag vet inte?
Litar ni på er KIA efter 7 år?
"Kanske byggd som vissa flygplansdelar för att hålla just 7 år"
Hoppas det inte är vingarna då.......
Cee'd CRDi 2016 Special Edition

Re: Byter ni er KIA när garantin går ut?

4
Frugans sportage från 2005 hade mindre rost på sig år 2015 än vad min 2009 V70 hade....hennes bil hade förutom ålder även ca 4000 mil mer på sig. V70 ställdes på skroten pga rostig undersida i augusti 2015......trots att den skötts av märkesverkstad sen ny.
Än idag har hennes sportage ingen rost i golv eller trösklar. Enda som bytts pga rost var subramen bak (tillverkarfel och var enligt bilprovningen ett generalfel, de hade pluggat hålen som skulle släppa ut smuts och fukt men låtit de på ovansidan av rören varit öppna, mao fel hål som pluggats) samt fästkonsollerna till kofångarplasten bak.
I övrigt har jag bytt bromsar och batteri samt 1 givare till krockkudden. Så 2 fel och resten slitprylar. Kopplingen bytte handlaren vi köpte bilen av vid 12000 mil.

Min egen ceed sw 2015har jag bytt höger yttre backspegel på garanti, annars aldrig ett fel eller felkod på 3 år. Inte ens en glödlampa.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.

Re: Byter ni er KIA när garantin går ut?

5
Torgskräck skrev:Frugans sportage från 2005 hade mindre rost på sig år 2015 än vad min 2009 V70 hade....hennes bil hade förutom ålder även ca 4000 mil mer på sig. V70 ställdes på skroten pga rostig undersida i augusti 2015......trots att den skötts av märkesverkstad sen ny.
Än idag har hennes sportage ingen rost i golv eller trösklar. Enda som bytts pga rost var subramen bak (tillverkarfel och var enligt bilprovningen ett generalfel, de hade pluggat hålen som skulle släppa ut smuts och fukt men låtit de på ovansidan av rören varit öppna, mao fel hål som pluggats) samt fästkonsollerna till kofångarplasten bak.
I övrigt har jag bytt bromsar och batteri samt 1 givare till krockkudden. Så 2 fel och resten slitprylar. Kopplingen bytte handlaren vi köpte bilen av vid 12000 mil.

Min egen ceed sw 2015har jag bytt höger yttre backspegel på garanti, annars aldrig ett fel eller felkod på 3 år. Inte ens en glödlampa.
Låter bra. Jag vill gärna behålla min Pro_ceed efter garantin gått ut. Kanske vågar göra det. Hittar ingen bil som jag gillar mer. Än så länge.
Kia Pro_Ceed GT+
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"