Annons

Re: Byta lampa reg.skylt

21
HellboyElvis skrev:Titta i locket på säkringscentralen till vänster om ratten. Är ganska bra illustrerat vad som går till vilken säkring...

Tack för svar! Jag ska titta igen, såg inget där som jag kunde förknippa med nummerplåtsbelysningen.
Annons

Re: ta bort hållaren nummerbelysningen

23
Kia 2010 rk skrev:Hur får man bort hållaren som nummerbelysningen som sitter på bakluckan. Det har kommit rost mellan hållaren och bakluckan
Har en KIA CEED 1,6 CRDI ECO SW 2010
Du menar hela handtagslisten? Den är skruvad innefrån. Sitter muttrar bakom panelen på bakluckan
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15

Re: Byta lampa reg.skylt

24
Är det någon som har något mer tips? Har provat allt i tråden, men lyckas verkligen inte få väck lamphållarna till regbelysningen. Hur jag än gör så sitter dom som berget. Har provat med både mejsel och tunnare kniv, men det går verkligen inte att komma åt låsklacken.

Re: Byta lampa reg.skylt

26
Eller så tar man ett 6mm borr och gör hål i själva lyktglaset för att komma åt låsklacken (som designen borde vara tänkt från början).
Hålet görs i ytterkanten och påverkar inte själva lyktan, då den plastdelen där klacken är under går utanför själva den inkapslade lampdelen.
När man kommit igenom den genomskinliga plasten är det lätt att peta undan klacken med en radiomejsel eller liknande samtidigt som man bänder ut hela lyktan varsamt med en annan mejsel.
Nu är det betydligt lättare att byta lampa i framtiden... [emoji16]
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"