Annons

diesel värmare!

1
Hej!!Någon som har erfarenhet av dieselvärmare.........funderar på att installera en sådan!!!
En av anledningarna är att frun har bilen till jobbet å där finns inte uttag för vanlig motorvärmare.
Har fått pris av en kia verkstad i hudiksvall, dom vill ha 22000:-ink mont :crazy:
vanlig motorvärmare 4900:-ink mont
Annons

Re: diesel värmare!

4
Webasto har en lösning på detta som heterThermo Plus.
De använder den värmaren som sitter i bilen, monterar styrenhet för fläkt, tidur byter bränsleledning
och några kopplingar. Jag har fått pris ifrån Webasto-monteringsfirma enligt följande.
Med tidur (3 ställbara tider) 7900 kr
Med fjärr (7900 kr)+ 3700 kr
Med fjärr som visar batteriets volt, värme i bil m.m. (7900 kr) + 4800 kr.

Detta var inkl. montering.
Senast redigerad av DFS den 28 jan 2012, 16:01, redigerad totalt 1 gånger.
KIA Sportage 1,7 crdi -12 & KIA Picanto 1,0 ex eco -07

Re: diesel värmare!

6
I komfort pkt. specifikationen står det bränslevärmare ingår endast diesel.
Osäker kolla med återförsäljaren.

Jag fick priset igenom att kolla återförs. på Webastos hemsida. Jag pratade med Tyrilux (GBG) och de kollade med upp allt med modell,motor samt reg.nr.
Kan säkert bli billigare och dyrare beroende på firma då monteringskostnaden säkert kan skilja mellan företagen.
KIA Sportage 1,7 crdi -12 & KIA Picanto 1,0 ex eco -07

Re: diesel värmare!

7
Tillsatsvärmaren (standard på Kias dieselbilar, ligger ej i komfortpaketet) i Kia är ingen dieselvärmare utan tar all kräm från batteriet. därför kostnaden landar runt 20.000:-

Det är en s.k PTC värmare, du lär kolla med firman igen för de priserna dem gett dig kan inte stämma eftersom det inte finns någon färdig dieselvärmare i bilen.
//Mattias

2012Kia sportage 1.6 EX Komfort vit
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"