Annons

Lite småstrul med min GT-line, fler som har?

1
Ska in på måndag för kontroll/fix...

Höger skärmkant bak lossnat 3ggr
Växellådan hänger sig och hittar inte nästa vxl om man inte växlar upp själv med paddeln
Höger framdörr linjerar inte med resten av karossen
Bromsarna (bak) skriker nåt "#%&

Lackproblemen (repig/flammig) skulle tydligen inte omfattas av lackgarantin så det får jag lösa själv med hjälp av lämplig rekondfirma.

I övrigt... supernöjd och gillar bilen enormt, perfekt dragbil med mkt kraft, inga problem att dra maxade 1900kg
Sportage GT-line
Annons

Re: Lite småstrul med min GT-line, fler som har?

2
Hej tänker beskriva lite av mina dåliga erfarenheter med min Kia sportage gt line

Var toppen nöjd med bilen från början men redan efter en vecka började bromsar låta tog över ett halvår att fixa detta kia rekommenderade att man skall svarva bromsarna tycker detta var mycket dåligt att det skall ta så lång tid.

Vibrerande stolar i bilen som skapar konstigt oljud skall tydligen vara så annars skulle stolarna vara för stumma vid färd enligt hedinbil jag har åkt många bilar har aldrig upplevt detta fenomen förut.

En aggressiv växellåda som varvar något otroligt och hoppar till samt svårt att hitta till nästa växel skall vara så på denna bilen enligt hedin bil också vilket jag tycker är konstigt.

Nu till det mest tråkiga och omfattande felet startar bilen och lampan för låg oljenivå tänds,oljenivå är normal blev lite orolig men allt ok lämmnar in den på hedinbil där dom konstaterar att oljesensor är defekt men efter att dom bytte den vissade det sig inte vara den utan någon batteri sensor då hade bilen varit på verkstad en vecka till slut blev den klar hade bilen en dag och samma fel återkom igen blir så besviken en bil för över 340 tusen 1 år gammal knappt. skall börja stå på verkstad och krångla efter så kort tid är detta rimligt ?
Är en väldigt lojal kia kund därtill också tredje kia bilen i ordningen dåligt bemötande och okompetens verkar det som hade blivit nöjd om dom bjöd på en service eller något för vecka nr 2 på verkstad betalar för något som jag ej kan använda dåligt.

Fick bilen flammig repig i fronten när jag hämtade bilen helt ny dom polerade den försvann men har kommit tillbaka igen.

Samt servo som låter konstigt och spökande bältesvarnare som kan börja låta spontant från ingenstans.

Nu blev det långt inlägg ber om ursäkt för det men bilen är skön men är väldigt missnöjd med alla fel och sjukdomar får se om jag kommer ha kvar den

Re: Lite småstrul med min GT-line, fler som har?

5
Fredrik_S skrev:Ska in på måndag för kontroll/fix...

Höger skärmkant bak lossnat 3ggr
Växellådan hänger sig och hittar inte nästa vxl om man inte växlar upp själv med paddeln
Höger framdörr linjerar inte med resten av karossen
Bromsarna (bak) skriker nåt "#%&

Lackproblemen (repig/flammig) skulle tydligen inte omfattas av lackgarantin så det får jag lösa själv med hjälp av lämplig rekondfirma.

I övrigt... supernöjd och gillar bilen enormt, perfekt dragbil med mkt kraft, inga problem att dra maxade 1900kg
Samma med min Kia ceed sw 2016 Höger bakdörr linjerar inte med resten av karossen
fick till svar på Hedin bil att så är alla nya bilar

Re: Lite småstrul med min GT-line, fler som har?

7
Jag har haft några varningslampor som tänds under färd. Varningslampan för filvarningssystemet har tänts några gånger. Dessutom har varningslampan för panikbromssystemet tänts en gång. Efter omstart av bilen så har systemen fungerar. Jag har en GT-Line årsmodell 2016 uttagen i april. En annan grej som hände häromdagen var när jag gjorde en kallstart så gick motorn orent en kort stund vilket aldrig hänt tidigare och det var inte speciellt kallt ute. Detta är min tredje Sportage och måste säga att jag är otroligt nöjd. Antar att de fel jag haft med elektroniken är buggar som förhoppningsvis rättas till vid nästa service. Det som stör mig lite är några saker: KIA kan inte erbjuda Apples Carplay, det finns inget minne i elstolarna samt avsaknad av adaptiv farthållare. Det kommer säkert på en modell framöver så man måste fundera på att byta igen:-)

Re: Lite småstrul med min GT-line, fler som har?

10
Är det lika mycket strul med bilar som har komfortpaketet på 2017, för att jag var in och köpte en sådan idag med stora motorn.
Kia Sorento 2.2 CRDI GT-Line Silky Sliver 2020
Polar 650 TR-LB Selected 2019

Före: Kia Sorento 2.2 Special Edition 2017
Kia Sportage 2.0 Crdi AWD 2016 Uefa Edition automat Vit Metalliclack pearleffekt
Kia Sportage 2.0 Crdi AWD 2012 Komfort Automat orange
Skriv svar

Återgå till "Problem"